Lestijden

 

 

 

Lestijden

Maandag 09.00 - 10.15

Hatha Yoga en ontspanningsoefeningen

Michiel
Maandag 19.00 - 20.15 

Stress relief Yoga

Michiel
Dinsdag 19.30 - 20.45 Hatha yoga en mindfulness Michiel
Vrijdag 10.00 - 11.15 Easy Yoga, adem en ontspanning Lucia

 

 

Inval en vervanging

Maandag 6 en 27 november en 4 dec. in de avond neemt Lucien de lessen van Michiel over.

Maandag 27 november en 4 dec. in de ochtend neemt Bianca de lessen van Michiel over.

Dinsdag 28 november neemt Ilse de les van Michiel over.

Dinsdag 5 december is er geen les ivm sinterklaasavond

 

* De zaal zit in het oude VNU gebouw, vlakbij de Noord-ingang van winkelcentrum Schalkwijk, nabij de halte van o.a. bus 300. De zaal zit in de uitbouw op de begane grond. Adres: Ceylonpoort 5-25, 2037 AA Haarlem

 

** Kijk in de agenda voor weekend yoga activiteiten en workshops!

 

 

 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  

Docenten 

 Foto  Foto 

          Michiel                                 Mariet                          Lucia

   

           Ilse                         Miriam

 

Meer informatie over onze docenten.............

 

Hatha Yoga en ontspanningsoefeningen
Via aandacht voor jezelf ontwikkel je kracht, souplesse, rust en ontspanning. Uit je hoofd en in je lichaam. Oefeningen waar je sterker en soepeler van wordt, terwijl je bewuste opmerkzaamheid en aandacht oefent. Aan het eind van de les doen we een ontspanningsoefening. Je leert op verschillende manieren diep te ontspannen waardoor je zelfhelend vermogen optimaal werkt. Na de les voer je je meer onthaast, ontstrest, ontspannen en helderder en rustiger in je hoofd.

- Michiel (hatha yoga docent, mindfulness trainer en vitaliteitscoach) of invaller Mariet (hatha yoga docent en mindfulness trainer)  

 

Hatha yoga en mindfulness meditatie
Via aandacht voor jezelf ontwikkel je kracht, souplesse, rust en ontspanning. Uit je hoofd en in je lichaam. Oefeningen waar je sterker en soepeler van wordt, terwijl je bewuste opmerkzaamheid en aandacht oefent. Aan het eind van de les doen we een mindfulness meditatie oefening. Je leert om meer te zijn met wat-er-is. Meer te accepteren, los te laten, mild te zijn en niet meteen op de automatische piloot te reageren. Beter om te gaan met frustratie, negatieve emoties, onrust in het hoofd. Na de les voel je je meer ontspannen, in het moment, helderder en rustiger in je hoofd.

- Michiel (hatha yoga docent, mindfulness trainer en vitaliteitscoach) of invaller Mariet (hatha yoga docent en mindfulness trainer)

 

Stress Relief Yoga

Na deze verstillende les ga je volledig ontspannen naar huis. We doen rustgevende oefeningen. Aan het eind van de les doen we een ontspanningsoefening. Je leert op verschillende manieren diep te ontspannen waardoor je zelfhelend vermogen optimaal werkt. Na de les voel je je onthaast, ontstresst, lichamelijk ontspannen en helderder en rustiger in je hoofd.

Doordat je bewuster wordt van spanning en ontspanning kun je dit ook in het dagelijkse leven goed toe gaan passen. Deze les is voor iedereen geschikt en helemaal voor mensen met spanningsklachten.

- Michiel (hatha yoga docent, mindfulness trainer en vitaliteitscoach)

 
 

Easy Yoga, adem en ontspanning

Ben je stijf of soepel? Heb je wel of geen yoga ervaring? 

Easy Yoga, Adem en Ontspanning is een laagdrempelige en toegankelijke yogales
voor eenieder die meer rust in het hoofd wil, vrijer wil ademen en  meer vertrouwen wil
in eigen lichaam. Wie wil dat nou niet? 

Met aandacht en voelen doen we verschillende soorten oefeningen. Je werkt op jouw niveau;
je forceert niet, maar je gaat zo ver je fysiek en mentaal aan kan. We doen losse bewegingsoefeningen (do-in), milde detox oefeningen en ook versterkende oefeningen voor de hara (het dragende midden = onderbuik, onderrug en benen) als voorbereiding op eenvoudige  klassieke yoga houdingen. Om de houdingen meer ontspannen te doen, gebruiken we dekens, kussens en riemen.  Adem- en ontspanningsoefeningen, chanten en meditatie zijn ook onderdelen van een yogales. Er is speciale aandacht voor schouders, nek, bekken en rug.
Voelen, doen, voelen en loslaten is mijn motto tijdens de lessen. 

- Lucia Ten-Jet-Foei (yogadocent en ademtherapeut, Praktijk AOT voor Adem- en Ontspanningstherapie en Yoga Trainingen)

  

Hart meditatie - Mildheid voor jou en de ander. Af en toe een workshop. 

Hartmeditatie wordt ook Metta of liefdevolle vriendelijkheids meditatie genoemd. Het helpt je milder te worden. Voor jezelf en ook voor anderen. In onze samenleving is het een gewoonte geworden om onszelf te bekritiseren. We kunnen behoorlijk streng zijn voor ons zelf. Dit lijkt je te helpen bij het bereiken van je doelen, maar de werkelijkheid is dat we onnodig lijden, onszelf afremmen, we snel blokkeren en niet meer echt genieten van de dingen die we doen. We ondermijnen onszelf met onze eigen aanvallende criticus.

Mildheid is ons medicijn! Fysiek helpt het je (soms op den duur) wat ruimte te ervaren in je borst. Of een zachter hart te voelen. Sommigen voelen hun hart ontspannen. Mij maakt het altijd een stuk blijer en vriendelijker. Bovendien ziet ook de buitenwereld er meteen een stuk vriendelijker uit! 

Wat kun je verwachten: Ik begin de ochtend met milde, liefdevolle en aandachtige yoga, gericht op het vrijmaken en openen van je hart, borst en nek- en schoudergordel. Daarna ga ik over op de meditatie met de liefdevolle vriendelijkheids wensen. Voor jezelf en ook voor anderen. Zacht en ontspannen verlaat je weer de zaal!

Op tijd aanwezig zijn

We vragen je uiterlijk 5 minuten voor aanvang in de zaal te zijn. Dan sluiten we de deuren zodat lessen ongestoord en op tijd kunnen starten en iedereen z’n plekje heeft. Zo'n 10 minuten voor aanvang van de les gaat de deur open.

 

'Als je niet je aandacht oefent, oefen je je achteloosheid'.

Thich Nhat Hanh